Stackars stackars Mr (v34+1)

Kommentera
(null)

Asså jag är verkligen en two-faced gravid monster just nu. 
Ena dagen deppig, andra dagen super glad, tredje vanlig och sen räcker det med en liten grej så kan jag explodera av ilska eller gråt.

Min stackars man får då lyssna på mig och försöka luska ut vad det verkligen är som gör mig upprörd. 
Och i många fall leder det tillbaka till samma grej, mig själv. 
Som ni vet så tär de här på mig att inte kunna göra allt som jag gjort tidigare. Och de sitter nog banne med djupt rotat. 
Det känns som om jag är fastlåst, kan inte röra mig och ser alla andra slita och kämpa men även göra roliga grejer. 

Men stackars Mr får då en känga för att han gör minsta lilla saken fel eller fixar med allt de där som jag inte kan göra. 
Och helt ärligt är det bara för att jag är avundsjuka, jag vill också vara ute och rensa i rabatten och häcken, klippa gräset, bygga staket springa runt och busa med Tove, ut och springa och hitta på andra fysiska aktiviteter. 
Men de går banne med inte, tro inte att jag inte försökt för de har jag men allt resulterar i samma sak... jag får ont, redigt ont och ligger pall på soffan hela kvällen och sover knappt något hela natten.

Det lustiga är att jag nu har skakat av mig nedstämdheten (trodde jag) och blivit glad och mig själv igen. Biter mig igenom smärtorna och bara ler. Men tydligen ligger det långt långt långt där inne och gror. 
Och de kommer verkligen fram när jag minst anar det 🙈

Sjävklart ber jag så mycket om ursäkt till Mr när jag väl har förstått varför jag blivit så arg eller ledsen (eller rättar sagt när han har fått mig att förstå varför jag blivit arg eller ledsen) och då skäms jag.
Stackars man som får stå ut med sådant här 🙈

Men vi hoppas på bättre tider och billigare glass 😂